آموزشیاران فومن
.
چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1390
تکذیب خبر
مدیر تبلیغات و روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی خبر مندرج در تاریخ سه شنبه 27/2/90 درسایت خبر آنلاین با عنوان« مخالفت نهضت سواد آموزی با ادغام» را تکذیب کرد.


محمد رضا رضایی مدیر تبلیغات و روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی  ضمن تکذیب خبر مندرج در تاریخ سه شنبه 27/2/90  درسایت خبر آنلاین با عنوان« مخالفت نهضت سواد آموزی با ادغام » جوابیه  رئیس محترم سازمان  را به شرح ذیل اعلام میدارد:

  «در شرایط موجود با توجه به سوابق و تجربیات گذشته و برنامه ای که برای ریشه کنی بیسوادی تدوین شده است و اراده ای که در آموزش و پرورش برای پذیریش مسئولیت و انجام کار بوجود آمده است، ادغام  واحدهای سازمانی تنها راه حل مؤثر برای شتاب بخشی به سوادآموزی و تحقق فرمان حضرت امام  (ره) و مقام معظم رهبری در ریشه کنی بیسوادی    می باشد. اینجانب در تمام مصاحبه ها قبلأ به این موضوع تاکید داشته ام که این اقدام  به منزله حذف ادارات نهضت سوادآموزی نیست بلکه در واقع بکارگیری همه بخش ها و ظرفیت های آموزش و پرورش در راستای اجرای ماموریت های این سازمان است . ضمن اینکه آنچه از خبر استنباد می شود آن است که این مطلب مرتبط با بررسی پیش نویس احکام برنامه پنچم  سال 89 در مجلس محترم شورای اسلامی است و اساسآ هیچ ارتباطی به اصلاح ساختار و ادغام واحدهای استانی و شهرستانی نهضت نداشته و دلیل مضاعفی بر کذب بودن خبر منتشره می باشد. لذا مطلب مندرج در سایت خبر آنلاین در مورخ 27/2/90 که تحت مصاحبه با اینجانب ذکر شده است بطور 100 درصد تکذیب  می شود ».

+ نوشته شده در 23:32 توسط معلم
چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1390
ادغام اداره نهضت سواد آموزي در ادارات كل آموزش و پرورش استان ها

وزير آموزش و پرورش خبر داد:

ادغام اداره نهضت سواد آموزي در ادارات كل آموزش و پرورش استان ها

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، حميد رضا حاجي بابايي در سالن ورزشي شهيد دهگان شهرستان رشت با اعلام اينكه آموزش و پرورش در آستانه يك تحول عظيم و بزرگ قرار گرفته در بخشی از سخنانش اظهار داشت به زودي اداره نهضت سواد آموزي در ادارات كل آموزش و پرورش استان ها ادغام خواهند شد.

+ نوشته شده در 23:28 توسط معلم
چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت 1390
آزمون تعيين تكليف آموزشياران نهضت سواد آموزي بر اساس مصوبه مجلس بر گزار مي شود.

وزارت آموزش و پرورش به منظور تعيين تكليف آموزشياران نهضت سواد آموزي بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي اقدام به برگزاري آزمون مي كند.

آزمون تعيين تكليف آموزشياران نهضت سواد آموزي بر اساس مصوبه مجلس بر گزار مي شود.


وزارت آموزش و پرورش به منظور تعيين تكليف آموزشياران نهضت سواد آموزي بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي اقدام به برگزاري آزمون مي كند.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، وزارت آموزش وپرورش دراجراي تبصره 7ماده 17 قانون الحاق سه ماده ودو تبصره به قانون تعيين تكليف معلمين حق التدريس وآموزشياران نهضت سواد آموزي مصوب  7 دي ماه 1389 مجلس شوراي اسلامي  اقدام به برگزاري اين آزمون درتير ماه سال جاري نموده است كه بر اساس مصوبات قانوني وپس از صدور مجوز انجام مي پذيرد  واين وزارتخانه  ملزم به اجراي قانون مي باشد.

ضمنا آموزشياران نهضت سواد آموزي مي توانند بااختيار در اين آزمون شركت نمايند  درغير اينصورت به عنوان آموزشيار به خدمت خود  ادامه خواهند داد.

همچنين  شرايط آزمون در روزنامه هاي كثيرالانتشار از طريق اطلاعيه توسط اين وزارتخانه منتشر گرديده است.

درپايان لازم به ذكر است ؛ در سال گذشته بدون برگزاري آزمون 3 هزار نفر از آموزشياران نهضت سواد آموزي مطابق قانون جذب اين وزارتخانه شده اند و آزمون اخير ويژه ي مشمولان قانون فوق الذكر مي باشد.

منبع: سایت سازمان نهضت سواد آموزی   تاریخ: ۲۱/۲/۹۰

  .......................................................................................................................................

برخی از نمونه سوالات و منابع آزمون :

نمونه سوال 1

نمونه سوال 2

نمونه سوال 3

نمونه سوال 4

منابع:

اندیشه 1

بر گزیده ادب فارسی

ارزشیابی

معارف 1 و 2

روان شناسی تربیتی

روش ها و فنون تدریس

روش تدریس فارسی

رسانه آموزشی

تعلیم و تربیت اسلامی

بهداشت عمومی

کودکان استثنایی

 

+ نوشته شده در 22:44 توسط معلم
چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت 1390
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش
سند انسداد مبادي بيسوادي در معاونت آموزش ابتدايي تدوين شد.

سند انسداد مبادي بيسوادي در معاونت آموزش ابتدايي تدوين شد.

به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط‌عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره‌كل آموزش و پرورش استان گيلان، فاطمه قربان در همايش مديران مجتمع‌هاي روستايي كشور در دهكده ساحلي بندر انزلي در بخشی از سخنان خود از جذب حداكثري دانش آموزان و افزايش پوشش تحصيلي در دوره دبستان و پيش دبستان به عنوان اولين برنامه راهبردي معاون آموزش ابتدايي خبر داد و گفت:  بر اساس برنامه پنجم و منويات مقام معظم رهبري بايد بتوانيم انسداد مبادي بي سوادي را تا پايان اين برنامه عملياتي كنيم تا يكنفر لازم التعليم در خارج از مدرسه نباشد در اين راستا سند انسداد بي سوادي تدوين و به وزير آموزش و پرورش ارايه شده تا با رهنمودهاي ايشان گامي اساسي در جهت ريشه كني بي سوادي برداشته شود.

 وی يكي از برنامه‌هاي مهم مديران در تابستان و سال تحصيلي 91-90 شناسايي،جذب و نگه داشتن دانش‌آموزان لازم التعليم دانست.

+ نوشته شده در 22:40 توسط معلم
پنجشنبه پانزدهم اردیبهشت 1390
ابلاغ ساختار آموزشي نهضت سوادآموزي از سوي شوراي عالي آموزش و پرورش

وجود 75 هزار بی سواد زیر 50 سال در گیلان

استاندار گیلان گفت : برای جبران عقب ماندگی های گیلان در تمام زمینه ها نیازمند همت و تعامل همه مدیران دستگاه های اجرایی استان هستیم .
مهدی سعادتی در جلسه ستاد راهبردی سوادآموزی گیلان به وجود 75 هزار بی سواد در گیلان اشاره کرد و افزود : موضوع بی سوادی در تمام شئونات فرهنگ سازی ، دینی و اخلاقی جامعه تاثیر گذار است .
وی با اشاره به اینکه امسال باید پیشرفت ها بهتر و بیشتر از سال گذشته باشد ، تصریح کرد : شوراها می توانند در زمینه ترویج باسوادی و انجام اقدام های موثر در این زمینه تاثیر گذار باشند و نقش اساسی داشته باشند .
سعادتی افزود : با توجه به حساسیت کار روی افکار عمومی و بستر سازی ، باید بی سوادی در استان را ریشه کن کنیم و دستگاه ها موظف هستند که گزارش های خود را در این زمینه برای انجام حرکت های نوین به استانداری به صورت هر ماهه ارائه دهند .
وی جبران عقب ماندگی های گیلان در تمام زمینه ها را نیازمند همکاری و تعامل همه مدیران دستگاه های اجرایی استان عنوان کرد .


منبع خبر :   روابط عمومی وتبلیغات اداره کل نهضت سوادآموزی استان گیل تاریخ: ۱۸/۲/۹۰

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

معاون آموزشي سازمان: ا ساختار آموزشي نهضت سوادآموزي از سوي شوراي عالي آموزش و پرورش ابلاغ شد

ساختار آموزشي نهضت سوادآموزي در شوراي عالي آموزش و پرورش تصويب و جهت اجرا ابلاغ شد. براساس اين ساختار سوادآموزي شامل سه دوره سوادآموزي ، تحكيم و انتقال مي باشد .كساني كه در دوره انتقال شركت وقبول شوند معادل پايان دوره ابتدايي تلقي و مي توانند در كلاسهاي دوره راهنمايي ثبت نام و ادامه تحصيل دهند.همچنين دوره سوادآموزي حداقل سواد لحاظ شده است كه معادل دوره تكميلي ( نظام آموزشي قبلي نهضت سوادآموزي) مي باشد.

از نيمه اول سال 90 تشكيل كلاس مقدماتي ، پاياني و پنجم ممنوع بوده و كلاس تكميلي ساختار قديم و دوره سوادآموزي ساختار جديد تشكيل مي شود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دیدارمهندس باقرزاده معاون محترم وزیرورئیس محترم سازمان نهضت سوادآموزی با آیت ا...قربانی نماینده محترم ولی فقیه درگیلان:

مهندس باقرزاده معاون محترم وزیرورئیس محترم سازمان نهضت سوادآموزی به اتفاق آقای امیری مدیرکل نهضت سوادآموزی استان گیلان عصر روز چهارشنبه مورخ 14/02/90با آیت ا...قربانی نماینده محترم ولی فقیه درگیلان دیدار کردند.

علی باقرزاده معاون وزیر و ریاست سازمان نهضت سوادآموزی کشور به مناسبت گرامیداشت هفته معلم طی سفری به استان گیلان در دیدار باآیت الله قربانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت ، گزارش اجمالی از فعالیت های سازمان را تشریح نمود و گفت : بر اساس سرشماری سال 1355 و جمعیت 36 میلیونی آن دوران ، تعدادی بی سوادان 14 میلیون نفر بود که در سرشماری سال 1385 با توجه به جمعیت 70 میلیونی ، آمار بی سوادان در کشور به 9 میلیون نفر کاهش پیدا کرد .

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت : هر چند آمار جامعی از سطح  بی سوادی در کشور وجود ندارد ولی کار عظیمی که در سال های اخیر صورت پذیرفته است ، تهیه بانک جامع اطلاعاتی بی سوادی است که در این سیستم همه بی سوادان کشور شناسایی شده و امکان مراجعه تمامی افراد را امکان پذیر می سازد .

باقرزاده در پایان سخنانش از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در سنوات گذشته تقدیر و تشکر بعمل آورد .

آیت الله قربانی نیز ضمن بر شمردن سوابق آشنایی خود با حاج آقا قرائتی به بیان اهمیت  علم آموزی و فعالیت های خود در عرصه تألیف کتب دینی اشاره نمود و بر فعالیت بیشتر این نهاد  انقلابی در عرصه جامعه امروز تأکید کردند .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مهندس باقرزاده معاون محترم وزیرورئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جمع اعضای ستادهای راهبردی نهضت سوادآموزی استان گیلان:

این گردهمایی با حضور معاون محترم وزیر آموزش و پرورش و استاندار محترم گیلان ومديركل نهضت سواد آموزی استان گیلان و اعضای ستاد راهبردی این استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

امیری مدیر کل نهضت سواد آموزی گیلان و دبیر ستاد راهبردی نهضت ضمن گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت:بر اساس مصوبه 595 شورای عالی انقلاب ،8 نفر به عنوان اعضای ستاد راهبردی استان انتخاب می شوند  و دستگاه هایی در استان که با انها تفاهم نامه به امضا رسید سپاه و نیروی انتظامی ،سازمان زندان ها،هلال احمر ،منابع طبیعی ،کمیته امداد ،بهزیستی ،بازرگانی ،فنی و حرفه ای ،شهرداری ،محیط زیست ،سازمان تبلیغات اسلامی ،فرمانداران ،بخشداران و روسای آموزش و پرورش می باشند.

سعادتی استاندار گیلان گفت:امروزه شاهد تحول اساسی در سال جهاد اقتصادی هستیم که بنا به تمهیداتی که رهبری برای سوادآموزی تبیین فرمودند با همت مضاعف و عزم وا راده قوی ،کار اساسی در زمینه سواد آموزی انجام می دهیم. سعادتی افزود:سابقه بسیار خوب 32 سال انقلاب اسلامی و تلاش همه دست اندر کاران باعث تحول عظیمی در این بخش شده است که توانستیم آمار بی سوادی گیلان را به 75هزارنفر کاهش بدهیم.

در ادامه مراسم علی باقر زاده گفت:ایران در پایان سال گذشته میلادی رتبه 22 تولید علم در دنیا را بدست آورد و کشور ما در زمینه تخصص رشته های پلیمر ،شیمی آلی،ریاضی ،فیزیک ،رتبه 11 در جهان را به خود اختصاص داده است.

ایشان در ادامه افزود:رهبرمعظم انقلاب می فرماید عموم جامعه باید بسیج شوند تا آرمان های انقلاب را به ثمر برسانند و برای دستیابی به قله های موفقیت و پیروزی همه جامعه باید از تمام توان خود در این راه بهره گیرند و سواد آموزی را که عنصر اصلی برای پایداری انقلاب است فراگیر کنند.

معاون وزیر خاطر نشان کرد:در طول برنامه پنجم توسعه آمار بی سوادی در گروه سنی 49-10 سال در کشور باید به صفر برسد و در این زمینه کارهای گسترده ای انجام شده است.

باقرزاده تغییرات ساختاری و کاهش زمان آموزش بی سوادان و ساده و سلیس شدن  محتوای کتاب آموزشی و بازنگری ساختار اداری را از کارهای مهم انجام شده در سازمان دانست و افزود:از دیگر کارهای انجام شده در سازمان جمع آوری اسامی و آدرس و مشخصات افراد بی سواد است .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حضور مهندس باقرزاده معاون محترم وزیرآموزش وپرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درجمع خبرنگاران استان گیلان:

علی باقرزاده معاون وزیر و ریاست سازمان نهضت سوادآموزی در جمع خبرنگاران استان گیلان اظهار  داشت : تحولات گسترده ای توسط سازمان نهضت سوادآموزی در حال شکل گیری است که آمار دقیق از بی سوادان ارائه می دهد و بر اساس بانک اطلاعاتی 2 میلیون و 600 هزار نفر بی سواد مطلق هستند که حدود 1 میلیون و 200 هزار نفر آن ها ساکن روستا هستند و همچنین آمار بی سوادی در گیلان حدود 70 هزار نفر در رده سنی زیر 50 سال است . در بررسی هایی که مجدداً توسط سازمان صورت می گیرد آمار جامعی شامل آموزش پذیر بودن یا نبودن و وضعیت جسمانی افراد کنترل می شود که این مراجعات در نقاط شهری از طریق پست و مراجعات حضوری به منازل آنها انجام می شود .

ریاست سازمان نهضت سوادآموزی گفت : از دیگر کارهای در حال اجرا ، اصلاح کتاب های درسی است که به صورت کتاب جامع 2 جلدی تالیف شده است که تا پایان شهریور در اختیار شهرستان ها قرار می گیرد . باقرزاده اظهار داشت : قانون تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت در سال 88 به تصویب رسید و شامل 2 الحاقیه است که توسط آن هم آموزشیاران تعیین تکلیف  می شوند . بر اساس ماده 17 قانون کسانی که از سال 79 به بعد با نهضت سوادآموزی یا سازمان آموزش و پرورش همکاری داشتند می توانند در آزمون شرکت کنند و اگر موفق به اخذ حد نصاب نمره شوند ، در نوبت استخدام قرار خواهند گرفت و از شرایط شرکت در آزمون حداقل سن 20 سال و حداکثر سن 40 سال می باشد و داشتن مدرک دانشگاهی الزامی است و افراد می بایست در زمان ثبت نام همه شرایط را دارا باشد .

وی یادآور شد آزمون استخدام در سوم تیر ماه سال جاری برگزار می شود که شامل 120 سوال عمومی و 20 سوال اختصاصی می باشد .

باقرزاده افزود : زمان آموزش نهضت سوادآموزی به سوادآموزان نسبت به سنوات گذشته کاهش پیدا کرده و در طریقه آموزش متناسب با یادگیری افراد تغییراتی به وجود آمده است . معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : استان گیلان جزو 8 استان پیشرو در زمینه آموزش بی سوادان به شمار می آید و دارای شاخص بالایی باسوادی می باشد .

باقرزاده تعداد افراد در حال استخدام را 4 هزار نفر در کشور اعلام کرد و گفت : از شرایط استخدام ، اشتغال در زمان تصویب قانون و داشتن مدرک دانشگاهی و سابقه 60 ماه سنوات می باشد .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

+ نوشته شده در 15:0 توسط معلم
پنجشنبه پانزدهم اردیبهشت 1390
رییس سازمان در اذزبایجان غربی

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي در جمع كاركنان استان اذربایجان غربی ازتغيیرات اساسی در نهضت سواد آموزی خبرداد

علي باقر زاده رئيس سازمان نهضت سوادآموزی كشور در جمع كاركنان نهضت سوادآموزي استان آذربايجان غربي در ارتباط با تغیرات اساسی که در آینده نزدیک در نهضت سواد آموزی عملی می شود خبرداد

معاون وزیر يكي از دلايل تغيير ساختار آموزشي پايين بودن نرخ گذر تحصيلي دانست وگفت: ساختار آموزشی جدید نهضت سواد آموزی به 2دوره سوادآموزی (معادل با سوم ابتدایی)،دوره انتقال (معادل پایانی وپنجم) تغيير يافته است و آموزشیاران در آینده نزدیک دوره های لازم برای تدریس در دوره های جدید را طی خواهند کرد.همچنين حذف محدودیت زمان و مکان برای کلاسگذاری ،متغییر شدن زمان امتحان و نيز بازنگری در روش های تدریس صورت پذيرفته است.

رئيس سازمان در ادامه در خصوص اصلاح ساختار اداري اشاره داشت ، در گذشته فقط نهضت سواد آموزی را مسئول امر سوادآموزی می دانستند ولی امروز ، نهضت بخشی از پیکره آموزش وپرورش مي باشد.در نتیجه ادغام نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش انجام می گیرد و در این راستا مدیران مدرسه در شناسایی و جذب سوادآموز مسئول خواهند بود و در مجتمع هایی که بیش از 75نفر بی سواد وجود داشته باشد یک نفر به عنوان معاون سواد آموزی که آموزشیار تمام وقت خواهد بود، فعالیت خواهد نمود.

علي باقرزاده نسبت به اعلام اسامي آموزشياران واجد شرايط استخدام گفت تا پايان اردیبهشت ماه اسامی باقیمانده آموزشیاران واجد شرایط استخدام ( ازتعداد 7000 نفر) اعلام خواهد شد در این استخدام مقیاس کشوری است و شرط اصلی سنوات خدمت مي باشد.

وي افزود ماده 16 قانون تعيين تكليف به افرادي كه سال 89-1388 شرکتی بوده اند اما قبل از آن بانهضت کار کرده اند یا حق التدریس بوده اند اشاره دارد اگراين افراد شرایط ماده 1 و2 را داشته باشند می توانند استخدام شوند،تعداداين افراد حدود 430 نفر هستند كه در نهضت کار کرده اندوسابقه نهضت دارند.اگر مجوز استخدام 60 هزار نفرداده شود اين افراد استخدام مي شوند.ماده 17 قانون فوق افرادي را شامل مي شود كه در حال حاضر نه در آموزش وپرورش كار مي كنند نه در نهضت چون فعالیت شغلی ایشان قطع شده است باید درآزمون شركت نمايند. این افراد کسانی هستند که از سال 1379 به بعد غیر مستمر بودند و اگر حد نصاب امتيازدر آزمون را کسب کردند ، می توانند به فعالیت آموزشی ادامه دهند.

 

+ نوشته شده در 14:59 توسط معلم
یکشنبه یازدهم اردیبهشت 1390
روز معلم مبارک

+ نوشته شده در 20:17 توسط معلم
یکشنبه یازدهم اردیبهشت 1390
گردهمایی مدیران کل نهضت سواد آموزی استانها ی سراسر کشور

اموزشیاران مهمترین عامل پیشبرد سواد آموزی هستند یرای انهامنابع آزمون را فراهم کنید و هرجا که تعداد آموزشیاران به 100 نفر رسیدکلاسهای توجیهی با بهترین اساتید را تشکیل دهید تا آموزشیاران ما که افرادی متعهد ،لایق و تحصیل کرده هستند بدون دغدغه در آزمون شرکت نمایند.

گردهمایی مدیران کل نهضت سواد آموزی استانها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان این گردهمایی منظور بررسی برنامه های سال ۹۰ ،سیاستها و تغییر ساختار اداری و آموزشی و  چگونگی استخدام آموزشیاران تشکیل شد.

علی باقرزاده در گردهمایی مدیران کل نهضت سواد آموزی استانها ، با اشاره به نام گذاری سال ،اظهار داشت جهاد اقتصادی عزم عمومی برای کارو تلاش بیشترو شکوفایی اقتصادی است که در واقع همان استمرار همت مضاعف و کار مضاعف است . وی ضمن بیان عرصه های مختلف جهاد اقتصادی ، افزود جهت گیری تلاش های  اقتصادی در شاخص های اقتصادی و معیشتی  تغییراتی ایجاد می کند. عرصه دیگر جهاد اقتصادی  این است که  باید آستانه تحملات را در برابر مشکلات اقتصادی بالا ببریم . درعرصه بین المللی تلاش فزاینده ای دشمن کرد که ما در حداکثر محرومیت قرار بگیریم

رئیس سازمان در بخش دیگری از سخنانش گفت  موضوع سواد آموزی و آموزش همگانی ابزار قوی برای توسعه پایدار است . فرهنگ تولید، فرهنگ تلاش بیشتر برای عرصه سواد آموزی است . بین سواد آموزی و اقتصاد کشور رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.

ایشان فرمودند  تحقیقات نشان داده است که  آموزش سواد به  کشاورزان بی سواد 5/3 برابر ارزش اقتصادی بوجود می آورد.

وی   در ادادمه گفت ما به سه اصل صراحت ، صمیمیت و صداقت  و  تعهد ،تدبیر و تلاش معتقدیم  . اگر مجرای دقیقی برای اطلاع رسانی باشد بخشی از دغدغه ها و مراجعه ها کاهش پیدا می کند.

رئیس سازمان آموزشیاران را مهمترین عامل برای پیشبرد سواد آموزی دانست  ودر خصوص استخدام آنها گفت  ما چند نوع آموزشیار داریم که قانون برای هریک شرایطی را تعیین کرده است .

دسته اول آموزشیاران دپیلمه هستند که از 13 سال پیش امکان استخدام آنها وجود نداشته است. اما وزیر آموزش پرورش با نیت خیر خواهی شرایطی رابرای آنها به عنوان کار معین فراهم کرده است. و درواقع فرصتی فراهم شده است که هر که مایل است می تواند قرار کارمعین شود  . این فرصت در آینده تکرار نخواهد شد .

 گروه دوم آموزشیاران مشمول ماده 5 هستند . مشمولین این ماده 14000 نفر هستند که سه هزار نفر آنها براساس سنوات در سال گذشته استخدام شدند و 4000 نفر در نوبت بعدی استخدام هستند .  اگر با درخواست آموزش و پرورش برای مجوزاستخدام موافقت شود. این افراد که از تاریخ 15/8/88 اسامی آنهامشخص شده است  چه در نهضت با شند یا نباشند یا در آزمون شرکت کنند یا نکنند  استخدام می شوند. ولی فعلأ نمی توانیم اسامی آنان  را اعلام کنیم چون هنوز مجوز به آموزش و پرورش داده نشده است.

 گروه سوم آموزشیارانی هستند که از سال 79 به بعد با نهضت همکاری غیر مستمر داشته اند  اگر این افراد یکسال با آموزش و پرورش ( هفته ای 12 ساعت ) و یا یک دوره با نهضت همکاری داشته اند برای ادامه همکاری آنها با آموزش و پرورش  شرط آزمون گذاشته شده است .

 دسته دیگر آموزشیاران با تحصیلات دانشگاهی هستند که سابقه خدمت آنان از 60 ماه تا 80 ماه است  .  وتعداد آنان حدود 27000 نفر هستند.  این افراد اختیار دارند در آزمون شرکت کنند . اگر در آزمون شرکت کردند و پذیرفته شدند  اگر مایل بودند و آموزش و پرورش هم مایل بود می تواند بعنوان حق التدریس ادامه خدمت دهند تا استخدام شوند . افرادی هم که در آزمون شرکت نکنند یا در آزمون رد بشوند .آموزشیار باقی خواهند ماند .

  ریئس سازمان در ادادمه سخنانش  خطاب به مدیران استانها گفت برای  آموزشیاران منابع آزمون را فراهم کنید و هرجا که تعداد آموزشیاران  به 100 نفر رسید برای آنان کلاسهای توجیهی با بهترین اساتید را  تشکیل دهید  تا آموزشیاران ما  که افرادی متعهد  ،لایق و تحصیل کرده هستند بدون دغدغه در آزمون شرکت نمایند . 

 ایشان  در خاتمه  به ساختار اداری نهضت سواد آموزی استانها اشاره کرد وگفت استانها از نظر تعداد سواد آموز به سه درجه تقسیم می شوند ودر هر اداره کل آموزش و پرورش  استان  یک معاون سواد آموزی  پیش بینی شده است  که از موقعیت و امتیاز معاون مدیر کل برای پیشبرد سواد آموزی  استفاده خواهد کرد . در شهرستانها و در ادارات آموزش و پرورش این  ساختارنیز دیده شده است .

منبع: سایت سازمان نهضت سواد آموزی  تاریخ: ۱۱/۲/۹۰

+ نوشته شده در 19:59 توسط معلم
یکشنبه یازدهم اردیبهشت 1390
اسامی اقدام پژوهان برتراستانی وشهرستانها
اسامی اقدام پژوهان برتراستان وشهرستانهای برتر سالهای 89-85
نهضت سوادآموزی استان گیلان

ادامه ی مطلب

+ نوشته شده در 19:55 توسط معلم
سه شنبه ششم اردیبهشت 1390
مفادی از قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق‌التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي

موادی از قانون  تعيين تكليف استخدامي معلمين حق‌التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش مصوب 15/7/1388 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحیه های مربوط

           ماده4ـ مشمولين تبصره (3) ماده واحده قانون لغو مواد (6) و (6 مكرر الحاقي) به اساسنامه نهضت سوادآموزي جمهوري اسلامي ايران و تعيين ضوابط به‌كارگيري آموزشياران مصوب 8/8/1380 كه در زمان تصويب اين قانون در نهضت سوادآموزي شاغل بوده و داراي مدرك كارشناسي و بالاتر هستند به صورت رسمي و همچنين دارندگان مدرك كارداني به صورت پيماني استخدام مي‌گردند.
           ماده5 ـ هفت‌هزار نفر از بين آموزشياراني كه بعد از تاريخ 8/8/1380 در نهضت سوادآموزي داراي بيش از شصت ماه سابقه خدمت باشند به شرط شاغل بودن در نهضت سوادآموزي در زمان تصويب اين قانون و داشتن حداقل مدرك كارداني با اولويت رشته‌هاي مرتبط و مدرك تحصيلي بالاتر و سنوات خدمت در صورت داشتن مدرك كارشناسي و بالاتر به صورت رسمي و در صورت داشتن مدرك كارداني به صورت پيماني به استخدام درمي‌آيند.
           تبصره1ـ مفاد تبصره‌هاي (1) و (2) ماده (3){ تبصره1ـ معلمين حق‌التدريس داراي مدرك كارداني و ديپلم پس از استخدام پيماني مطابق اين قانون در صورت اخذ مدرك كارشناسي به استخدام رسمي درمي‌آيند.
           تبصره2ـ معلمين حق‌التدريسي كه در زمان تصويب اين قانون دانشجوي كارشناسي بوده و تعداد واحدهاي گذرانده آنها تا پايان سال تحصيلي 1388ـ1387 برابر تعداد واحدهاي مدرك كارداني باشد با رعايت ماده (3) اين قانون به استخدام پيماني درمي‌آيند.} اين قانون در مورد آموزشياران نهضت سوادآموزي كه بر اساس مواد (4) و (5) اين قانون استخدام مي‌گردند، اعمال مي‌گردد.
           تبصره2ـ كليه آموزشياران نهضت سوادآموزي موظف به گذراندن دوره‌هاي آموزشي بدو خدمت طبق برنامه آموزش و پرورش مي‌باشند.
           تبصره3ـ كليه آموزشياران نهضت سوادآموزي كه بر اساس مواد (4) و (5) اين قانون به استخدام درمي‌آيند تا زماني كه نياز به خدمات آنان در نهضت سوادآموزي باشد، موظف به خدمت در نهضت سوادآموزي بوده و در صورت عدم نياز نهضت سوادآموزي و موافقت آموزش و پرورش، با رعايت مفاد اين قانون در آموزش و پرورش خدمت مي‌كنند.

ماده7ـ كليه افرادي كه از طريق اين قانون به استخدام درمي‌آيند صرفاً در مناطق مورد نياز آموزش و پرورش و يا نهضت سوادآموزي در آن استان مشغول به كار خواهند شد و نقل و انتقال اين افراد پس از پنج سال اشتغال از زمان استخدام رسمي و در صورت موافقت مبدأ و نياز مقصد امكان‌پذير خواهد بود.
           تبصره ـ خانواده‌هاي معظم شهداء و ايثارگران و همسران جانبازان تابع قانون خاص خود مي‌باشند.

قانون الحاق دو ماده به قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق‌‍‌التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش مصوب1388


 

قانون الحاق سه ماده و دو تبصره به قانون تعيين‌تكليف استخدامي معلمين حق‌التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش شماره74881/471 مورخ ۱۳۸۹/۱۱/۹

        ماده16ـ معلماني كه در سال تحصيلي 1389 ـ 1388 از طريق شركتهاي خدماتي در وزارت آموزش و پـرورش تدريس كرده‌اند، درصورتي‌كه قبل از سال تحصيلي 1389 ـ 1388 نيز سابقه حق‌التدريس در وزارت آموزش و پرورش و يا نهضت سوادآموزي داشته‌اند و يا با حكم وزارت آموزش و پرورش در دارالقرآن‌ها تدريس نموده‌اند و يا با حكم وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان معلمان حق‌التدريس « دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل» خدمت نموده‌اند و همكاري آنها در سال تحصيلي 1389 ـ 1388 با وزارت‌آموزش و پرورش به‌صورت مستمر بوده است با احتساب سال تحصيلي 1389 ـ 1388 منطبق بر ضوابط ماده (2) اين قانون براي مدرك كارشناسي و بالاتر و منطبق بر ضوابط ماده (3) براي مدرك فوق‌ديپلم با رعايت ساير شرايط مندرج در اين قانون استخدام مي‌شوند.
        استخدام اين معلمان در سقف شصت‌هزار نفر معلم حق‌التدريس و آموزشياران نهضت ‌سوادآموزي موضوع ماده (1) است و در صورت كامل‌شدن ظرفيت شصت‌هزار نفر، در اولويت استخدام بعدي كه مجوز قانوني داشته باشد قرار مي‌گيرند.
        تبصره1ـ معلماني كه داراي مدرك دكترا يا كارشناسي ارشد مي‌باشند در اولويت قرار دارند.
        تبصره2ـ معلماني كه براساس اين ماده با وزارت آموزش و پرورش همكاري داشته‌اند درصورت نياز وزارت آموزش و پرورش مي‌توانند تا استخدام پيماني يا رسمي همكاري خود به صورت حق‌التدريس را ادامه دهند.
        ماده4ـ متن زير به عنوان ماده (17) به قانون مذكور الحاق مي‌گردد: 
        ماده17ـ افرادي كه از سال 1379 به بعد به‌صورت حق‌التدريس و يا از طريق شركتهاي خدماتي با وزارت آموزش و پرورش همكاري آموزشي داشته‌اند و يا در نهضت سوادآموزي به صورت آموزشيار خدمت نموده‌اند و خدمت و همكاري آنها مستمر نبوده است درصورت صدور مجوز استخدام به روش زير در اولويت استخدام قرار مي‌گيرند:
        الف ـ كسب حد نصاب لازم در آزمون استخدامي كه توسط وزارت‌آموزش و پرورش برگزار مي‌شود،‌ اين حد نصاب توسط وزارت‌آموزش و پرورش تعيين مي‌گردد.
        ب ـ درصورت كسب حد نصاب بند (الف) تا پنج ‌امتياز به ازاء هر سال خدمت آموزشي يا همكاري آموزشي در وزارت آموزش و پرورش يا نهضت سوادآموزي و حداكثر سي‌ امتياز در صورت تأييد خدمت يا همكاري به تشخيص آموزش و پرورش محاسبه مي‌شود.
        ج ـ نتيجه آزمون استخدامي حداكثر هفتاد امتياز است و حداكثر امتياز به بالاترين نمره در آزمون استخدامي تعلق مي‌گيرد.
        د ـ درصورت داشتن حدنصاب بند (الف) مجموع امتيازات بندهاي(ب) و (ج) مبناي اولويت‌بندي براي استخدام افراد مذكور در اين ماده است.
        تبصره1ـ افرادي كه سابقه همكاري براساس مفاد اين ماده را با وزارت آموزش و پرورش ندارند نيز مي‌توانند درصورت موافقت وزارت آموزش و پرورش در اين آزمون شركت كنند و تنها امتياز مندرج در بند(ج) را براساس نمره علمي كسب شده أخذ مي‌نمايند.
        تبصره2ـ وزارت آموزش و پرورش مي‌تواند استخدام معلمان موضوع اين ماده را براساس نياز خود با اعمال سهميه جنسيت و يا سهميه براي استانها و يا رشته‌هاي مورد نياز در اولويت قرار دهد.
         تبصره3ـ افرادي كه براساس اين ماده به استخدام درمي‌آيند بايد فقط در همان رشته و مقطعي كه آزمون داده‌اند خدمت كنند.
        تبصره4ـ درصورتي به خدمت آموزشي يا همكاري آموزشي مندرج در اين ماده امتياز تعلق مي‌گيرد كه حداقل دوازده ساعت تدريس در هفته و به‌طور كامل در يك‌سال تحصيلي به تأييد وزارت آموزش و پرورش انجام گرفته باشد.
        تبصره5 ـ وزارت آموزش و پرورش از افرادي كه حدنصاب بند(الف) را كسب نكرده و يا در آزمون شركت نكرده‌اند نمي‌تواند در امورآموزشي استفاده نمايد و بايد به خدمت آموزشي يا همكاري آموزشي آنها خاتمه دهد. شركت اين افراد در آزمونهاي استخدامي بعدي بلامانع است.
        تبصره6 ـ وزارت آموزش و پرورش در صورت نياز مي‌تواند افرادي را كه از طريق شركتهاي خدماتي در سال 1389 ـ 1388 با آموزش و پرورش همكاري داشته‌اند درصورت داشتن صلاحيت عمومي و كسب حداقل نصاب علمي مندرج در بند (الف) به‌صورت حق‌التدريس در رشته‌ها و مناطق مورد نياز خود استفاده نمايد.
        تبصره7ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است حداكثر ظرف شش‌ماه پس از تصويب اين قانون نسبت به برگزاري اولين آزمون استخدامي اقدام نمايد.
        ماده 5 ـ متن زير به‌عنوان ماده (18) به قانون مذكور الحاق مي‌گردد:
        ماده18ـ ممنوعيت ماده (8) قانون تعيين تكليف معلمين حق‌التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي شامل هر نوع به‌كارگيري به‌صورت حق‌التدريسي از جمله از طريق شركتهاي خدماتي‌، حق‌التدريس در دارالقرآن‌ها و حق‌التدريس « دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل» و همچنين شامل به‌كارگيري آموزشياران جديد در نهضت سوادآموزي مي‌گردد. هرگونه پرداخت از اعتبارات دولتي به اين افراد ممنوع است و در صورت تخلف، مرتكب به اشد مجازات مقرر براي تصرف غيرقانوني در وجوه دولتي محكوم مي‌گردد.
        قانون فوق مشتمل بر پنج ماده در جلسه علني روز سه‌شنبه مورخ هفتم دي‌ماه يكهزار و سيصد و هشتاد و نه مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 29/10/1389 به تأييد شوراي نگهبان رسيد.

منبع: سایت سازمان نهضت سواد آموزی      تاریخ: ۶/۲/۹۰

+ نوشته شده در 20:43 توسط معلم
سه شنبه ششم اردیبهشت 1390
پاسخ به سوالات متداول اموزشیاران در رابطه با استخدام وازمون تعیین تکلیف مشمولین ماده 17 قانون الحاق

1ـ آزمون شامل چه افرادی است?

به استناد ماده 17 قانون الحاق سه ماده و دو تبصره  به قانون تعیین تکلیف  معلمین حق التدریس و آموزشیاران  نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب7/10/1389 مجلس شورای اسلامی کلیه افرادی که از 1/1/1379 به بعد بصورت  غیرمستمر بعنوان حق التدریس، شرکتی یا آموزشیار با وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده اند در صورت داشتن  شرایط عمومی  استخدامی و شرایط  اعلام شده  درقانون مذكور و اطلاعیه  آزمون،  می‌توانند  در آزمون شرکت نمایند.

همچنین با توجه  به نظر مساعد کمیسیون  آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزارت متبوع تمام آموزشیاران  که بعنوان مستمر همكاري داشته و در حال حاضر نيز  با نهضت  سوادآموزی همکاری دارند  می‌توانند در آزمون شرکت  نمایند.

2ـ  آیا شرکت  در آزمون  برای آموزشیارانی که همکاری  مستمر داشته اند اجباری است?

خیر ؛  شرکت  در آزمون برای تمامی  آموزشیارانی که بعد از 8/8/80  بکارگیری  شده و دارای مدرک دانشگاهی هستند اختیاری است. مع الوصف توصیه  می‌شود  آموزشیاران محترم از این فرصت استفاده نمایند.

3ـ آیا افرادی که دارای مدرک  تحصیلی دانشگاهی بوده و بالاتر از 60 ماه  سنوات دارند در بدو ورود به نهضت هم  آزمون  داده اند، باید مجدداً   آزمون بدهند?

آزمون بدو ورود هيچ تاثيري براي آينده ندارد بنا براين لازم است از شرايط مقرر در قوانين و  نظرات وزارت آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزي تبعيت كنند.

ضمناً  این آزمون برای تعیین اولویت   استخدام است و ارتباطی با آزمون اوّلیه  آموزشیاران  نخواهد داشت.

4ـ افرادی که دارای تمام شرایط  مندرج در اطلاعیه  هستند ولی سنشان بالاتر از 40 سال   است، می‌توانند در آزمون شرکت نمایند?

خیر , شرکت کنندگان  بایستی تمامی شرایط مندرج در اطلاعیه  را با هم داشته‌ باشند،

5ـ افرادی که  دانشجوی دوره کارشناسی هستند و تعداد واحدهای گذرانده  شده آنها بیش از دوره کاردانی است می‌توانند در آزمون شرکت نمایند:

خیر  , اين آزمون براي تعيين تكليف مشمولين  ماده 17 قانون  است و   ارائه گواهینامه  پایان  تحصیلات دوره کاردانی  و کارشناسی  همراه سایر  مدارک در هنگام  ثبت نام الزامی است.

6ـ افرادی که  در آزمون شرکت کرده  و حد نصاب  لازم را کسب می‌کنند، چه  سرنوشتی خواهند داشت?

افرادی که  حد نصاب لازم را کسب می‌کنند،  امتیازشان  از  سقف  70 (با توجه به با لا ترين نمره ) و با امتياز سنوات  خدمت آنها بر اساس  هر سال 5 امتیاز  .حداکثر 30 امتیاز جمع شده  و پس از تعیین  امتیاز نهایی  به ترتیب  نمره نهايي فضلي در اولویت استخدام  قرار می‌گیرند،   در صورت  اخذ مجوز  ،  وزارت  آموزش و پرورش می‌تواند  از آنها  بعنوان  معلم حق التدریس در مناطق مورد نیاز  استفاده نماید. در غير اينصورت  مي توانند  تا زمان استخدام در نهضت سواد آموزي  ادامه همکاری  نمايند و در انتظار  استخدام بعدی قرار می‌گیرند.

7ـ  افرادی که در آزمون شرکت می‌کنند  و حد نصاب لازم را کسب نکرده‌ و  در آزمون قبول نمی‌شوند، چه حکمی خواهند داشت. آیا سنوات آنها  تأثیری ندارد?

گرچه قانون در مواردي سكوت كرده است ولي افرادی که بصورت  غیرمستمر  با آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزي  همکاری  کرده باشند،  در صورت عدم احراز  حد نصاب  برابر تبصره  5 ماده  17 قانون  الحاق 3 ماده و دو تبصره   به قانون  تعیین تکلیف  به همکاری آموزشی آنها خاتمه داده می‌شود . البته آموزشیارانيكه   مستمراً  با نهضت  سوادآموزی  همکاری داشته‌اند در صورت عدم احراز حد نصاب،  کما فی السابق آموزشیار باقی خواهند بود، امّا  اولویت  استخدام در وزارت  آموزش و پرورش را  از دست می‌دهند.

8ـ اگر  آموزشیاری  آمادگی شرکت در  آزمون را نداشته  باشد و یا  نتواند  در آزمون شرکت کند. چه سرنوشتی دارند:

مشمولين ماده 17 الزاما بايد در آزمون شركت نمايند . اگر شركت نكنند هيچ ادعايي در آينده مسموع نخواهد بود. و آموزشيارانيكه در نهضت سواد آموزي همكاري مستمري داشته ودارند کمافی السابق  بعنوان آموزشیار ادامه همکاری خواهند داشت.

9ـ افرادی که قبل از 8/8/1380 با نهضت همکاری داشته و همکاری آنها مستمراً  تاکنون  ادامه دادند،  چه وضعیتی  دارند:

برای همکاران آموزشیار  فاقد مدرك دانشگاهي که قبل از 8/8/80 با نهضت همکاری داشته‌اند و دارند، امکان تبدیل وضعیت نداشته باشند بعنوان آموزشیار باقی می‌مانند، ليكن از این افراد  ،  افرادی که  توانسته اند مدرک دانشگاهی  بگیرند،  برابر ماده 6 مکرر مصوب  مجلس شورای اسلامی و ماده  3 قانون  تعیین تکلیف  استخدام خواهند شد.

10ـ  کسب حد نصاب  60 %  یعنی چه، نمره منفی چگونه  لحاظ می شود؟

یعنی افراد بتوانند با لحاظ نمره منفی حداقل 60%  نمره آزمون کسب نمایند.

به ازاء  هر 3 پاسخ غلط،   امتیاز یک پاسخ  صحیح حذف می‌شود لذا تعداد پاسخ های غلط افراد در نمره آزمون بصورت  کاهنده  مؤثر خواهد بود.

11ـ  آیا همه دارندگان  مدرک دانشگاهی  رشته ها می‌توانند در آزمون شرکت نمایند یا فقط  شامل ابتدایی ، استثنایی و بهداشت می‌شود؟

تمامی افرادی  که  شرایط  عمومی و اختصاصی  را دارند  صرف نظر  از رشته تحصیلی  دانشگاهی  می‌توانند  در آزمون  شرکت نمایند لکن در صورتی که  حد نصاب  لازم را کسب کرده امکان بکارگیری  آنها  صرفاً در آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش  استثنایی  و یا برای بهداشت مدارس  امکان پذیر است.

12ـ آیا افراد  باقی مانده از مشمولین  ماده 5  الزاماً باید در آزمون  شرکت کنند اگر شرکت  نکردند چه  سرنوشتی دارند:

شرکت در آزمون  اختیاری است. وچون قانون در اين خصوص تعيين تكليف نكرده است همه افراد صرف نظر  از اینکه در  لیست 4000 نفری باقی  مانده از 7000  نفر  هستند يا خير   مي توانند در آزمون شرکت نمایند

13ـ  آیا سنوات خدمت در  نهضت به حداکثر  سن مجاز قانونی  برای استخدام یا شرکت در آزمون  اضافه می‌شود:

در صورتی که  فرد مشمول  شرایط قانونی  برای استخدام رسمی یا پیمانی  باشد برابر  قانون احتساب  سنوات  خدمتی ،  طول دوران خدمت  افراد به حداکثر سن  افراد اضافه می‌شود. لکن افرادی که در آزمون  شرکت  می‌کنند بایستی شرایط سنی تعیین شده (حداقل 20 سال و حداکثر40 سال) را داشته باشند.

14ـ  آموزشیاران  دیپلمی  که  دانشجوی کاردانی و یا کارشناسی هستند و نمی‌خواهند کار معین شوند، آیا  می‌توانند  در آزمون شرکت  نمایند:

شرط شركت در آزمون داشتن مدرك تحصيلي دانشگاهي است

 15ـ امتیاز نهایی  آزمون چگونه  محاسبه می‌شود؟

برابر بند  الف، ب،  ج، د ماده 17 قانون، به حداکثر نمره ای که شرکت کنندگان  در آزمون کسب می‌کنند،  معادل 70  امتیاز  تعلق می‌گیرد و سایر افرادی که به نسبت  نمره و سقف امتیاز، به ترتیب  فضلی رتبه‌بندی می‌شوند. سنوات  قابل قبول افراد هم به ازاء  هر سال 5 امتیاز  ( حداکثر 30 امتیاز) به امتیاز  آزمون اضافه شده و  نمره نهایی  محاسبه و اعلام  می‌شود،  اولویت استخدام با  افرادی است که نمره نهایی  بالاتری کسب کرده باشند.

16ـ  منابع آزمون  را باید از کجا تهیه کنیم؟

منابع آزمون کتب مصوب و در حال تدریس مراکز تربیت معلم است سازمان در تلاش است تا بتواند نسخه الکترونیکی  این کتب را  تهیه و در اختیار  قرار دهد.

17ـ آيا  آندسته از آموزشیاران  که   ترم آخر دوره کاردانی  یا کارشناسی تحصیل می‌کنند و می‌توانند  با قید تعهد  ارائه  مدرک در آزمون شرکت نمایند:

 اجازه اخذ تعهد مبني بر ارائه مدرك تحصيلي در آينده فاقد جواز قانوني است.

18ـ  معیارهای انتخاب  4000 نفر  باقی مانده از مشمولین  ماده 5 قانون  کدامند:

به استناد ماده  5 قانون ،  افراد مذکور  به شرط اشتغال  در زمان تصویب،  داشتن مدرک   کاردانی و یا کارشناسی   و بالاتر  بیش از 60 ماه سنوات ، با  اولویت  رشته های مرتبط،   مدرک تحصیلی بالاتر و سنوات خدمت  بیشتر انتخاب  و معرفی خواهند شد. لازم به  ذکر است آموزش و پرورش  به تمام رشته‌ها در مناطق  مختلف کشور  نیاز دارد.

19ـ  انتخاب 4000 نفر در مقیاس  کشوری است  یا هر استان سهمیه دارد؟

 كشوري است .

20ـ لیست باقی مانده از 7000  نفر ماده  5  کی اعلام می‌شود؟

در صورت اخذ مجوز تبدیل  وضعیت از معاونت  محترم سرمایه  انسانی ریاست جمهوری به آ- پ،  به نسبت  سهمیه‌ای که به سازمان  نهضت داده می‌شود، افراد  انتخاب و معرفی خواهند شد.

21ـ   آیا  سهمیه‌ای برای خانواده  شهدا و ایثارگران  در استخدام  4000  نفر لحاظ  شده است.

ایثارگران  مشمول تمام قوانین و مقررات  مربوط  به خود خواهند بود و تمام افراد مشمول ماده 5  از امتیازات آن  برخوردار  خواهند بود.

22ـ  آیا افراد  مشمول ماده 5 قانون که  طی سال گذشته فوق لیسانس  گرفته‌اند،   در انتخاب 4000 نفر  اولویت  ویژه‌ای دارند یا خیر:

برابر ماده 5  قانون  از اولویت  برخوردار خواهند بود.

23 ـ اگر آموزشیاري  در آزمون ثبت نام کرد و بعداً در لیست  4000 نفر قرار گرفت چه تکلیفی  خواهد داشت؟

آموزشیارانيكه  که برابر ضوابط و شرایط در  آزمون شرکت  کرده صرف نظر  از اینکه در آزمون  پذیرفته شده و یا پذیرفته  نشده باشند،   در صورتیکه  در لیست 4000 نفر  قرار گیرند،   برابر قانون  و در  نهضت سهمیه‌های اعلام شده  به استخدام  آموزش وپرورش  در خواهند آمد.

24ـ  فرصت  آماده شدن   برای آزمون بسیار کم  است و منابع  کمیاب  سازمان چه تمهیداتی  را فراهم می‌کند؟

سعی می شود  منابع تهیه و در اختیار  افراد قرار گیرد  ضمناً  سازمان در تلاش است پس از اتمام  مهلت ثبت نام، برای تمام شرکت‌کنندگان   در آزمون  کارگاهها  و جلسات آموزشی  با حضور اساتید مراکز تربیت  معلم در استان و شهرستانها  برگزار نمايد . 
 

+ نوشته شده در 20:41 توسط معلم
سه شنبه ششم اردیبهشت 1390
پیام مدیر کل نهضت سوادآموزی استان گیلان به مناسبت بزرگداشت هفته معلم

بر روی ادامه ی مطلب کلیک کنید:

ادامه ی مطلب

منبع: سایت نهضت سواد آموزی گیلان      تاریخ: ۶/۲/۹۰

+ نوشته شده در 20:33 توسط معلم
یکشنبه چهارم اردیبهشت 1390
حاشيه‌ي نشست وزير آموزش و پرورش با اعضاي شوراي معاونان و مديران كل آموزش و پرورش استان‌هاي كشور:
  تعيين تكليف حق التدريس ها و آموزشياران نهضت سواد آموزي در دستور کار کار گروه های 5گانه تخصصی قرار گرفت.

حاشيه‌ي نشست وزير آموزش و پرورش با اعضاي شوراي معاونان و مديران كل آموزش و پرورش استان‌هاي كشور:
پيش از ظهر امروز با حضور وزير آموزش و پرورش و اعضاي شوراي معاونان و مديران كل آموزش و پرورش استان‌هاي كشور،كارگروه‌هاي پنج‌گانه تخصصي در اردوگاه شهيد باهنر آغاز به كار كرد.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش، اين كارگروه‌هاي تخصصي با موضوعات؛ 1- ساماندهي فضاهاي آموزشي 2- بررسي وضعيت تعاوني‌هاي مسكن و مصرف، مديريت خانه هاي معلم درمانگاه‌ها، دارالقرآن‌ها و مجتمع هاي فرهنگي، ساماندهي نيروي انساني و نحوه اجراي مصوبه مجلس در خصوص تعيين تكليف حق التدريس ها و آموزشياران نهضت سواد آموزي 3-  برنامه هاي هفته  بزرگداشت مقام معلم و دانشگاه‌ ويژه فرهنگيان 4- مديريت اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان 1390 5- تعطيلي مدارس ابتدايي در روزهاي پنج شنبه، مجتمع هاي آموزشي و پرورشي شهري و آموزش از راه دور تشكيل جلسه داد.

 


 منبع: سایت سازمان نهضت سواد آموزی     تاریخ: ۴/۲/۹۰

+ نوشته شده در 19:14 توسط معلم
یکشنبه چهارم اردیبهشت 1390
ریزبرنامه های گردهمایی روسای ادارت نهضت سوادآموزی استان گیلان وکارشناسان ستادی
ریزبرنامه های گردهمایی روسای ادارت نهضت سوادآموزی استان گیلان وکارشناسان ستادی اردیبهشت 90-شهرستان آستارا

 

    فایل ضمیمه

منبع: سایت نهضت سواد آموزی گیلان

 

+ نوشته شده در 19:9 توسط معلم
شنبه سوم اردیبهشت 1390
ارزيابي كتاب اول دوره سوادآموزي عمومي شهرستان هاي فومن وشفت درسال 1389
به جهت شتاب بخشي به روند سوادآموزي وانطباق رويه هاي جاري سوادآموزي بادشرايط وويژگي هاي بزرگسالان واعمال مديريت زمان برآن ،دوره ي عمومي سوادآموزي كه شامل دوجلد كتاب بوده است دراستان گيلان بصورت پايلوت در حال اجرامي باشد


دوره ي سوادآموزي  به منظور دستيابي افراد بزرگسال به حداقل سواد(توانايي خواندن ونوشتن ودرك وفهم متون ساده فارسي ،روخواني قرآن ،حساب كردن وكاربرد آنهادر زندگي فردي واجتماعي طراحي گرديد .
استان گيلان درشهرستان هاي فومن وشفت بصورت پايلوت درحال اجراي اين طرح مي باشد آموزش اين دوره را تعداد 25 نفر آموزشيار در25 باب كلاس براي تعداد222 نفر سوادآموز بعهده دارند كتاب اول دوره سوادآموزي درنيمه دوم سال 1389 با موفقيت به پايان رسيد .وتعداد 3 نفراز  ناظرين  آموزشي كار نظارت از كلاسهاوارزيابي يادگيري سوادآموزان وتكميل فرم  هاي نظرسنجي را بعهده داشتند.
 ازنتايج نظر سنجي كه از كليه آموزشياران مجري ، سوادآموزان درحال تحصيل ، وناظرين آموزشي وكارشناسان درطول دوره درسه مرحله براي كتاب اول به عمل آمد بيانگر آن است كه اين طرح براي  مخاطبان جذاب بوده ونيز مي تواند به طور گسترده اجرايي شود . اميد است است با آموزش صحيح ورساندن اهداف كتاب هاي مورد نظر در آينده نزديك در كشور ما به ويژه استان گيلان فردي نداشته باشيم كه قادر به خواندن ونونشتن نباشد . ضمنا ازكليه همكاران شهرستان هاي شفت وفومن كه در تحقق بخشيدن اين طرح نهايت تلاش ودقت را داشته اند تشكر مي گردد.

منبع: سایت نهضت سواد آموزی گیلان
+ نوشته شده در 19:39 توسط معلم
پنجشنبه یکم اردیبهشت 1390
در خصوص پاسخ برخی آموزشیاران شاغل در آموزش و پرورش( بخشنامه)
منبع: سایت نهضت سواد آموزی گیلان  تاریخ: ۳۱/۱/۹۰

فایل ضمیمه

 

+ نوشته شده در 16:47 توسط معلم
پنجشنبه یکم اردیبهشت 1390
شیوه نامه آزمون تعیین تکلیف حق التدریس هاوآموزشیاران نهضت سوادآموزی تدوین شد.

 

 

شیوه نامه آزمون تعیین تکلیف حق التدریس هاوآموزشیاران نهضت سوادآموزی از سوی وزارت آموزش وپرورش تدوین شد .


    فایل ضمیمه

منبع: سایت نهضت سواد آموزی گیلان    تاریخ: ۱/۲/۹۰

+ نوشته شده در 16:29 توسط معلم
پنجشنبه یکم اردیبهشت 1390
دستورالعمل برگزاری ازمون تعيين تكليف معلمين حق التدريس و آموزشياران نهضت سواد آموزي

ازسوی معاونت توسعه مدیریت پشتیبانی دستورالعمل برگزاری ازمون تعيين تكليف معلمين حق التدريس و آموزشياران نهضت سواد آموزي مصوب 7/10/89 مجلس شوراي اسلامي ابلاغ شد.

وزارت اموزش وپرورش در اجراي تبصره 7 ماده 17 قانون الحاق سه ماده و دو تبصره به قانون تعيين تكليف معلمين حق التدريس و آموزشياران نهضت سواد آموزي مصوب 7/10/89 مجلس شوراي اسلامي و به منظور تعيين تكليف افراد مشمول ماده مذكور با رعايت كليه قوانين و مقررات مربوط و شرايط مندرج در اين شيوه‌نامه وزارت آموزش و پرورش اقدام به برگزاري آزمون مي نمايد.

شرايط عمومي شركت در اين آزمون

شركت كنندگان علاوه بر دارا بودن شرايط اختصاصي بايد در هنگام ثبت نام داراي كليه شرايط مصرحه در قوانين و مقررات مربوط از جمله قانون مديريت خدمات كشوري و قانون گزينش كه اهم آنها به شرح زير اعلام مي شود ، باشند :

1- اعتقاد به دين مبين اسلام يا يكي از اديان شناخته شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران .

2- التزام به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران .

3- داشتن تابعيت ايران

4- داشتن حداقل سن20 سال تمام و حداكثر 40 سال تمام

5- انجام خدمت دوره ضرورت يا معافيت قانوني براي مردان

6- عدم اعتياد به دخانيات و مواد مخدر

7- نداشتن سابقه محكوميت جزايي مؤثر

8- داشتن مدرك تحصيلي معتبر دانشگاهي يا مدارك همتراز معتبر ( مورد تأييد مراجع قانوني صادر كننده)

9- داشتن سلامت جسماني و رواني و توانايي براي انجام كاري كه بكارگيري مي شوند .

شرايط اختصاصي شركت در اين آزمون :

1- افرادي كه از 1/1/1379 به بعد به صورت حق التدريس و يا در سالهاي اخير از طريق شركت هاي خدماتي حداقل 12 ساعت تدريس در هفته و يكسال تحصيلي با وزارت آموزش و پرورش همكاري آموزشي و پرورشي داشته اند و يا در نهضت سوادآموزي به صورت آموزشيار حداقل در يك دوره خدمت نموده اند و خدمت و همكاري آنها مستمر نبوده است .

تبصره 1 : احراز همكاري آموزشي و پرورشي اين افراد به عهده آموزش و پرورش و آموزشياران نهضت سواد آموزي با گواهي نهضت سوادآموزي خواهد بود .

تبصره 2: نيروهاي حق التدريس مطابق با ابلاغ آموزش و پرورش مشغول بكار شده ، و از آموزش و پرورش حق التدريس دريافت كرده باشند ، و نيروهاي شركتي مطابق ليست هاي موجود در آموزش و پرورش از جمله آموزش و گزينش و ذيحسابيها  شناسايي مي شوند .

تبصره 3: كليه آموزشياران نهضت سوادآموزي كه مشمول استخدام قانون تعيين تكليف مصوب 15/7/88 مجلس شوراي اسلامي و الحاقيه هاي پس از آن نمي باشند ، مي توانند دراين آزمون شركت نمايند.

2- كسب حد نصاب لازم 60 درصد نمره  در اين آزمون .

تذكر  : افراد مشمول اين ماده چنانچه در آزمون شركت نكنند و يا در صورت شركت حدنصاب تعيين شده را كسب ننمايند به خدمت آموزشي يا همكاري آموزشي آنها خاتمه داده مي شود .

3- نداشتن مانع قانوني استخدام در دستگاههاي دولتي و همچنين نداشتن منع بكارگيري در آموزش و پرورش به موجب آراء مراجع قانوني .

4- سپردن تعهد رسمي مبني بر اينكه در صورت بكارگيري ( حق التدريس يا استخدام ) حداقل به مدت 10 سال درمجتمع هاي روستايي و مناطق روستايي كه آموزش و پرورش نياز داشته و اعلام مي كند خدمت نمايد و در صورت استنكاف مكلف بوده به ازاي هر سال عدم ايفاي تعهد مبلغي را مطابق مفاد سند تعهد كه توسط آموزش و پرورش تنظيم مي شود به آموزش و پرورش پرداخت نمايد .

5- افرادي كه براساس اين ماده بكارگيري مي شوند آموزش و پرورش بر اساس نياز خود و برحسب جنسيت و نياز هر منطقه و صرفاً براي مناطق روستايي بكارگيري مي كند .

6- اين آزمون صرفاً براي رشته هاي آموزش ابتدايي ، آموزش استثنايي و مراقب بهداشت مدارس براي مقطع ابتدايي برگزار مي شود و افرادي كه براساس اولويت ها به كارگيري مي شوند  فقط بايد در همان رشته و مقطعي كه آزمون داده اند خدمت كنند .

تذكر : افراد شركت كننده در آزمون مي بايست با توجه به سوابق تجربي ، رشته تحصيلي و علاقمندي خود صرفاً در يكي از رشته هاي فوق الذكر ثبت نام كنند .

**تذكرات مهم:

1- افرادي كه حدنصاب مقرر در آزمون را به دست آورده و داراي اولويت هاي قانوني مي باشند بايد در زمان استخدام نيز داراي شرايط و صلاحيت عمومي باشند .

2- چنانچه در هر مرحله از مراحل آزمون و جذب ( حتي پس از قبولي نهايي و تعيين اولويت بكارگيري ) محرز شود داوطلب اطلاعات و مدارك خلاف واقع داده يا فاقد شرايط مندرج در آگهي اين آزمون بوده محروم و قبولي وي كان لم يكن تلقي خواهد شد.

3- صحت مدارك تحصيلي پذيرفته شدگان در اين آزمون توسط آموزش و پرورش از مراجع ذي ربط استعلام و در صورت عدم تأييد ، قبولي آنها كان لم يكن مي شود .

4- افراد واجد شرايط درصورتيكه در استانهاي مختلف سابقه خدمت آموزشي دارند صرفاً در محل سكونت استان فعلي خود مجاز به شركت در آزمون مي باشند .

شرايط و زمان نحوه ثبت نام :

افراد واجد شرايط مي توانند از تاريخ 10/2/1390 لغايت 20/2/1390 با مراجعه به آموزش و پرورش محل خدمت پس از تكميل فرم مشخصات در صورت تائيد آموزش و پرورش نسبت به واريز مبلغ 000/50 ريال به حساب 31-1245 درآمدهاي اختصاصي  نزد بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران (‌قابل پرداخت در كليه شعب بانك ملي ) به عنوان حق شركت در آزمون اقدام با مراجعه حضوري به كارگزيني ( امور اداري ) استان نسبت به شركت در آزمون اقدام نمايند .

تذكر : وجه واريزي به هيچ عنوان مسترد نخواهد شد ، ضروري است داوطلبان پس از اطلاع كامل از شرايط ثبت نام در خصوص واريز وجه اقدام نمايند .

مدارك لازم براي ثبت نام :

1-        دو قطعه عكس 4 ×3

2-        كپي شناسنامه و كارت ملي همراه با اصل

3-        كارت پايان خدمت يا معافيت دائم براي آقايان

4-        تصوير و اصل مدرك فارغ التحصيلي ، گواهي هاي انجام كار تائيد شده حسب مورد توسط ادارات محل خدمت يا نهضت سوادآموزي

نحوه احتساب نمره و اولويت بندي :

1- افراد شركت كننده در آزمون بايد حداقل 60 درصد نمره آزمون كتبي را كسب نمايد .

2- در صورت كسب اين نصاب به ازاي هر سال خدمت آموزشي يا همكاري آموزشي كه حداقل 12 ساعت تدريس در هفته براي نيروهاي حق التدريس و خريد خدمات آموزشي و دو دوره سوادآموزي براي آموزشياران نهضت سوادآموزي كه به طور كامل در يكسال تحصيلي انجام گرفته باشد 5 امتياز و حداكثر تا 30 امتياز محاسبه مي شود .

3- نتيجه آزمون كتبي حداكثر 70 امتياز است و حداكثر امتياز به بالاترين نمره در اين آزمون تعلق مي گيرد .

4- در صورت داشتن حد نصاب لازم مجموع امتياز آزمون و امتياز خدمت آموزشي يا همكاري آموزشي مبناي اولويت بكارگيري خواهد بود .

مواد آزمون :

1-        زبان و ادبيات فارسي

2-        قر آن و معارف اسلامي

3-        تكنولوژي آموزشي

4-        ريشه هاي انقلاب اسلامي و ولايت فقيه

5-        روانشناسي تربيتي

6-        تعليم و تربيت اسلامي

7-        اصول و روش هاي فنون تدريس

8-        سنجش و ارزشيابي

تبصره 1 : اين آزمون يك مرحله ايي است . سؤالات آزمون چهارگزينه اي و در حد كتب مراكز تربيت معلم طراحي و نمره منفي به ميزان (  ) نيز لحاظ خواهد شد .

تبصره 2 : اقليتهاي ديني  از پاسخگويي به سؤالات قرآن و معارف اسلامي معاف بوده و نمره آن در ساير مواد آزمون توزيع مي شود .

تبصره 3: براي رشته هاي مورد نياز ( آموزش ابتدايي، استثنايي و مراقبان بهداشت 20 سؤال تخصصي حسب مورد از بررسي كتب دوره ابتدايي ، شناخت كودكان استثنايي ، بهداشت عمومي )

زمان و نحوه توزيع كارت ورود به آزمون :

توزيع كارت ورود به آزمون از روز 30/3/1390 لغايت 1/4/1390 از طريق اداره كل آموزش و پرورش استان مربوطه خواهد بود .

نام و نشاني محل برگزاري آزمون در كارت ورود به جلسه درج خواهد شد .

زمان برگزاري آزمون :

زمان برگزاري آزمون روز جمعه مورخ 3/4/1390 مي باشد كه ساعت برگزاري و ساير اطلاعات مورد نياز توسط آموزش و پرورش استان به اطلاع متقاضيان خواهد رسيد .

- شيوه نامه اجرايي اين آزمون متعاقباً به ادارات كل آموزش و پرورش استانها ابلاغ خواهد شد.


منبع: سایت سازمان نهضت سواد آموزی          تاریخ:         ۱/۲/ ۱۳۹۰

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اطلاعات آموزشياراني كه از طريق شركت هاي خدماتي در آموزش وپرورش تدريس كرده اند.

   فایل ضمیمه

منبع: سایت نهضت سواد آموزی گیلان  تاریخ: ۲۹/۱/۹۰

+ نوشته شده در 16:15 توسط معلم